Fotokalendarz na gwiazdkę



Boże Narodzenie to czas, kiedy najważniejszym, długoletnim a także rokującym dłużą współpracę klientom, kontrahentom i partnerom biznesowym przygotowuje się firmowe upominki czy prezenty. Oprócz tradycyjnych koszy ze słodkościami, długopisów, kubków i innych gadżetów z nadrukowanym logo firmy,  kartek z życzeniami dobrym pomysłem okazały się fotokalendarze oraz kalendarz na ścianę (zazwyczaj trójdzielne - dzięki temu, że widać oprócz bieżącego miesiąca także miesiące  poprzedni i następny, ułatwione jest np. planowanie). Początkowo oba rodzaje kalendarzy robionych na zamówienie zazwyczaj zawierały na główkach logo firmy oraz motto, czasem zostały wzbogacone o grafikę nawiązującą do branży, w której darczyńca prowadzi działalność, np. spedycje morskie umieszczały kontenery, statki czy mapę świata. W miarę rozwoju inwencji twórczej oraz wzrostu budżetu na prezenty świąteczne pojawiła się tendencja do robienia sesji zdjęciowych m.in. pracownikom w branżowych aranżacjach. Np. agentki celne z groźnymi minami dokonujące inspekcji towaru, pracownice biurowe w nie do końca formalnych strojach i nie siedzące grzecznie za biurkiem.

Firmowe upominki na Gwiazdkę


Takie akcje, oprócz oczywistego celu jakim jest zasygnalizowanie klientowi "jesteś dla mnie ważny i doceniam kontakt z tobą oraz liczę na dalszą, owocną współpracę", ociepla wizerunek, zmniejsza dystans i pokazuje "ludzką twarz" partnera. Ładne i ciekawe zdjęcia na kalendarzach są też walorem estetycznym. Nie ma nic przyjemniejszego niż zawiesić na chwilę wzrok w czasie pracy na ładnych zdjęciach.